De 2500 km gepasseerd ......

21 september 2012 - Sarria, Spanje

Dag 130; 21 september van Triacastela naar Barbadelo 24 km (totaal 2510 km)

Gelukkig gezond opgestaan vandaag, zeker voor H na die pannenkoek. J heeft vanmorgen wat moeite met de opstart (zie foto). Enfin, nog in de schemer vertrekken we uit Triacastela voor een mooi deel van de camino. We hebben gekozen voor de weg door de bergen die over kleine weggetjes en van het ene dorp naar het andere voert. Ook gaan we over een pas en komen langs enkele traditionele Galicische boerendorpjes. Het klimmen is dus nog niet helemaal gedaan maar onze conditie is ondertussen zo gegroeid dat dat geen probleem is. Eerst lopen we door het gehucht A Balsa waarna we langs een kapel lopen waar de deuren wijd openstaan. Even naar binnen kijkend laat o.a. een poster zien van de Beatles. De kapel is als een huiskamer ingericht. Hierna gaat de weg redelijk steil omhoog naar 910 meter en bereiken we na 240 meter klimmen Alto de Riocabo. We komen langs het dorp Montan dat uitgestorven lijkt (een spookdorp misschien?) en bereiken Sarria rond 12.30 uur. We zien hier Anoub en Marie ook weer. Het lopen is weer goed gegaan vandaag, misschien doordat we gisteren maar 14 km hebben gelopen. We gaan eerst pizza eten en lopen dan nog door naar het volgende dorp, Barbadelo waar we weer een gezellige herberg vinden om te overnachten. Alleen...... het restaurant lijkt wel een disco wat de verlichting betreft. Verschrikkelijk. De stroom is hier precies niet in orde en de lichtsterkte van de lampen varieert van oogverblindend fel tot uit. Wat un uisouwwe. Zelfs de meziek gaat van art naar knoerart. We hebben dus hier weer maar eens een pelgrimsmenu genomen wat ons de oren uitkomt. We gaan nu maar slapen en morgenvroeg weer op pad. Deze dag zijn we de 2500 km gepasseerd .

1. Tom:
    22 september 2012
    Heee is da J op de foto of Zwiebertje,jullie zijn er bijna maar nog niet helemaal hou vol
    Het volgende tripje te voet naar MEKKA of zoiets???????? hahahaha