Het lot van een pelgrim

19 mei 2012 - Sint-Katelijne-Waver, België

Dag 5; 19 mei Van Broechem naar Onze Lieve Vrouwe Waver 22 km (totaal 94 km)

Na een lekker ontbijt afscheid genomen van Leo en Silvia. Via het Safipad lopen we naar Lier. Op dit pad worden we aangesproken door een man die ons uitnodigt voor een verfrissing. Hij vertelt dat hij volgend jaar ook de route wilt gaan lopen. Na het lekkere koude glas water gaan we snel weer verder. In Lier aangekomen eerst maar eens op zoek naar Tourist Info. Hier krijgen we een mooie stempel in ons credencial. We vragen om de wifi code maar die werkt niet dus krijgen we het aanbod om gebruik te maken van hun computer. Hier kunnen we twee reisverslagen op de weblog plaatsen. Het plaatsen van foto's lukt nog niet. Bij deze hartelijk dank aan Tourist Info van Lier. Via het Begijnhof verlaten we Lier. Daarna komen we geen rustpunten meer tegen en zijn dus erg moe als we in OLV - Waver arriveren. De pastoor is niet echt behulpzaam bij het vinden van een overnachting. In een plaatselijk cafe krijgen we het adres van een B&B. Nadat we frietjes hebben gegeten gaan we op weg. Het is nog ruim 2 kilometer maar gelukkig op onze route. Super adres, vriendelijke en gastvrije ontvangst en na het douchen heerlijk geslapen.