Schoten in Schoten

18 mei 2012 - Sint-Katelijne-Waver, België

Dag 4; 18 mei Van Schoten naar Broechem 23 km (totaal 72 km)

Na een onrustige nacht waarin J schoten en uilen hoorde langskomen zitten we om 08.00 uur aan het ontbijt. Vandaag staat 23 km op het programma. Vanaf de Prorij is het 2 km teruglopen om op onze route te komen. Bij een bakker wat broodjes gekocht voor onderweg. Het eerste deel van onze weg voert langs de Schotenvaart waar door 2 sluizen een hoogteverschil van ongeveer 9 meter wordt gecreeërd in de waterstand. We passeren kasteel Ertbrugge en kasteel Rivierenhof met mooie tuinen. Via Fort Wommelgem lopen we naar Ranst. Hierna is het nog ruim 4 km naar ons eindpunt in Broechem. Nu volgt de zoektocht naar een overnachting. In het plaatselijke cafe zijn ze zeer behulpzaam. Uiteindelijk via de diaken een adres gevonden bij Leo en Silvia Tercken. We mogen slapen in de slaapkamers van hun kinderen die volwassen zijn en niet meer thuis wonen, bijzonder attent. Er is zelfs nog spaghetti voor ons met een heerlijke preisoep vooraf. Na het eten drinken we met elkaar een fles witte wijn waarna we gaan douchen en slapen.

1. Elvira:
    20 mei 2012
    Wat ontzettend leuk om jullie zo te volgen! Jullie hebben een leuke manier van schrijven. Wat een avontuur! We kijken weer uit naar jullie volgende verhaal. Groeten en liefs van Marcel en Elvira, Merel ,Friso en Roemer.
  2. Helmie en Jacqueline:
    20 mei 2012
    Heel erg leuk om zo jullie reis te volgen!!
    Wij vinden het knap om zo'n eind te gaan "wandelen".
    Heel veel succes en we verheugen ons op de reisverslagen.
    Succes Helmie en Jacqueline
  3. Jan en Tineke Pieters:
    Hallo H&J.
    Eindelijk ook eens een teken van leven van ons.We hebben alle mail tot op heden goed ontvangen maar hadden nog niet gereageerd. Geweldig om op deze manier met jullie het blokske op de achtergrond mee te lopen. Zelf hebben we ooit een paar weken de belgisch-luxemburgse trajecten van de GR5 gelopen dus we weten dat de routes heel verrassend zijn en vaak niet over geplaveide paden gaan.
    Geniet ze.
    J&T

'Paradise is not a place to be but a moment in time'.
  4. Tineke pieters:
    20 mei 2012
    Hoi,H en J,wat een leuk geschreven verslag,en nu al zoveel fijne mensen ontmoet!Geniet van lullie tocht en sterkte.Tineke P
  5. F.van't Sant:
    20 mei 2012
    Prima verslag en wij stellen ons voor dat jullie heel veel plezier hebben.Vergeet de ellende en blijf lopen.Een praktisch punt is onze vakantie op 1 juni a.s.Stuur de verslagen naar Jacqueline en Helmie dan zien wij deze wel als wij terug zijn.De mailbox loopt zo meer dan vol,temeer daar wij minimaal 4 weken weg blijven.Hartelijke groeten Frits en Trijn.
  6. Mam:
    20 mei 2012
    Jammer dat het niet lukte met de skype maar volgende week beter. Fijn om je stem te horen via mobieltje. Is het gelukt met de tent? Jullie hebben al leuke dingen meegemaakt en je bent nog maar net weg. Geniet van alles. Groetjes Mam en Sander
  7. Yoraaaaan Ilse & Mark:
    21 mei 2012
    veel sucses pa!
    groetjes van Yoran Ilse en Mark
  8. Hilde en Peter:
    21 mei 2012
    Hallo Hetty en Jacques,
    We waren erg vereerd om 2 pelgrims te gast te hebben.
    We stonden met veel bewondering te luisteren naar jullie belevenissen en verhaal over de voorbereidingen en de af te leggen routes.Door jullie positieve ingesteldheid en onbeschrijflijke doorzettingsvermogen zijn we er rotsvast van overtuigd dat jullie de resterende 2920 km gaan trotseren en in september Compostella gaan bereiken.
    hopelijk zien we elkaar terug in de buurt van Condom, geef ons een seintje om verder af te spreken...
    Man,man,man, hoedje af voor jullie!!! We blijven jullie reisroute volgen.
    Hilde en Peter
    bed and breakfast Amaryllis te OLV-Waver