Een hete dag ......

26 juli 2012 - Moissac, Frankrijk

Dag 73: 26 juli van Grealou naar Saint Jean de Laur 20 km (totaal 1436 km)

Na de gezellige gite van Esther te hebben verlaten zijn we weer op pad. Vlak buiten het dorp passeren we een Dolmen, oftewel een Hunnebed. Daarvan zijn er in deze streek nog een aantal aanwezig. Na ongeveer zo'n 8 km moeten we nog langs een steile rotswand afdalen. In de diepte zien we Carjac en een meander van de Lot liggen waar onze route heenleidt. Gezellig plaatsje, we drinken wat op een terras, doen inkopen en gaan weer verder. Het is weer een dag met volop zon en hoge temperatuur wat de energie toch sterk doet dalen en ons tempo verlaagt. We zitten hier nog maar op de helft van deze dag pffffft.. Toch maar weer verder via Gaillac. Veel later dan normaal bereiken we onze gite die gelukkig aan de route ligt. Snel bagage af, schoenen uit en de koelkast geplunderd van de koude drank. Ook hier treffen we bekende medepelgrims aan uit de vorige gites, Peggy en Mathieu en ook de Deense jonge vrouw. Het werd weer gezellig, samen eten met natuurlijk de nodige wijn (hmm hmm) volgens de Franse traditie.

1. F.van't Sant:
    2 augustus 2012
    Franse wijn op de Franse manier gedronken ,dan wordt het tijd dat jullie in Spanje arriveren.Grotere roemers en ook lekker.
    Gaat het goed met de rug? en niet te vergeten de voeten van J.
    Veel complimenten voor jullie doorzettingsvermogen onder soms moeilijke omstandigheden.Wanneer Santiago?De bel luidt.Fr.en Tr.