Bloedhete dag ..........

27 juli 2012 - Moissac, Frankrijk

Dag 74: 27 juli van Saint Jean de Laur naar Vaylats 24 km (totaal 1460 km)

De wekker lekker vroeg gezet om de warmte wat voor te zijn want dat is nu echt wel nodig hier met deze lange etappe. Na 8 km bereiken we Limogne en Quercy, een aardig plaatsje waar lavendel wordt gekweekt en onder steeneiken groeien de truffels. Er is ook een lavendeldestilleerderij en een truffel conservenfabriek (interressant hè) We lopen verder in de verzengende hitte, met onze rugzakken die precies steeds zwaarder gaan wegen, richting Varaire waar nog een ouderwetse ezeltredmolen staat voor het persen van notenolie. Wij hebben die molen niet gezien omdat onze aandacht groter was voor een bankje in de schaduw om wat te gaan eten en vooral drinken. Ruim 6 km verder in Bach hebben we weer wat vocht toegediend op een terras (samen hebben we dan ook nog 3 liter water bij in de rugzak) daarna lopen we door naar het klooster voor onze overnachting. Een mooi gebouw met vele ronde torens, oude vloeren en een mooie kapel. Uitgeput ploffen we op onze bedden neer maar veel tijd hebben we niet. Het wordt snel douchen om op tijd aan tafel te gaan met de andere pelgrims. De nonnekes zitten gezamenlijk aan hun eigen tafels, eentje heeft er zelfs een snor,,, is een vreemd zicht. Wij zitten aan tafel met een groep jonge vrouwen uit Vlaanderen, studentes en vriendinnen. Ze lopen ieder jaar, met elkaar, een stukje van de Camino gedurende 1 week. We hebben een aangename avond met elkaar. Het eten smaakt goed en de wijn is ook hier van prima kwaliteit!!!!