De Ezel.....

6 juli 2012 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

Dag 53; 6 juli van Pommiers naar Montverdun 21 km (totaal 1060 km).

Vanmorgen zijn we door onze gastvrouw teruggebracht van de boerderij naar ons eindpunt van gisteren in Pommiers. Nog maar net op weg ontmoeten we een medepelgrim. Hij is met zijn ezel Pompon op weg naar Santiago. Tot nu toe hebben we nog maar weinig medepelgrims ontmoet. Het ezeltje draagt dus alle bagage en dat is niet weinig. De wandeling van vandaag verloopt voorspoedig en rond 15.30 uur arriveren we in Montverdun. Deze stad ligt op de oude weg van de Forez van Saint-Hoan naar Montbrison, bijgenaamd de karrenweg. Het plaatsje ligt aan de voet van een basaltpiek met de kerk op een terras op de piek. Vanaf het terras heeft men een vergezicht op de bergen van de Beaujolais en de Lyonnais en op de bergen en het dal van de Forez. We overnachten in een chambre d'hotes. Voor ons avondeten moeten we ongeveer 2 km teruglopen langs ons pad van vandaag voor een restaurant. Het eten is niet echt geweldig maar we zijn al blij dat er een restaurant is. Na het eten wandelen we terug naar onze kamer. Tijd om te gaan slapen.

1. Mam:
    13 juli 2012
    arm ezeltje, zakt helemaal door z.n hoeven maar handig is het wel.
    binnenkort volgt een mail, na de 23e (controle arm) liefs mam