Arm vogeltje

5 juli 2012 - Saint-Thomas-la-Garde, Frankrijk

Dag 52; 5 juli van Saint Jean Saint Maurice naar Pommiers en Forez 20 km (totaal 1039 km)

In de stromende regen vertrekken we vanmorgen voor onze volgende etappe. De route van vandaag is mooi over de bergen met schitterende vergezichten en rotstuinen (zie foto's). Nadat we wat zijn gedaald stopt het met regenen. Het lopen vandaag gaat lekker vlot en redelijk makkelijk. In Pommiers aangekomen blijkt ook dit stadje een rijke geschiedenis te hebben, het stadje zou al in de bronstijd zijn bewoond zoals bleek uit vondsten. Er is een nog intacte priorijkerk te zien en de vestingmuren zijn zo geïntegreerd met de priorij dat de torens ervan deel uitmaken van het woongedeelte van de priorij. Het geheel is goed onderhouden en zou zo als decor kunnen dienen voor een film. Zeer zeker ook de moeite waard om te bezoeken. Op de afgesproken plek wachten we tot we worden opgehaald. Ons slaapadres is op een boerderij waar we vanuit de serre de koeien op een paar meter afstand kunnen zien. In de verte zien we de Puy de Dome liggen. J denkt Toontje te zien fietsen op zijn racefiets daar hoog op die berg. Hij meent zelfs een glas Amstelbier te herkennen. En toen het eten. We krijgen eerst ham en sla maar daarna wordt er een soort vogeltje opgediend. We weten nog steeds niet welke vogel maar bij H lag een compleet exemplaar op haar bord inclusief het kopje dat aan een lange nek vastzat. Net doen dus of ervan wordt gegeten maar meer ook niet. De aanwezige honden krijgen het restant nadat de borden zijn afgeruimd zo maken we op uit de geluiden die uit de keuken komen. Na de fromage en het ijs zijn we gaan slapen.

1. Hugo, Natascha, Luca, Esmee en Kyan:
    8 juli 2012
    Was het geen kwarteltje of zo?????
  2. Piet, je weet wel:
    8 juli 2012
    Het zal een minikip zijn geweest,eten ze veel daar. Wanneer denken jullie in Le-Puy-en-Velay te zijn? Verder wordt er door iedereen veel aan jullie gedacht. Heb het maar goed. Liefs,Papa/Piet.
  3. Marianne en Han:
    9 juli 2012
    hoi h en j eerst maar weer eens zeggen dat de verhalen van jullie
    blokske om echt leuk zijn om te lezen.
    zo te zien hebben jullie nu echt de goeie slag te pakken.
    en het weer wordt ook steeds beter voor jullie,wat dat betreft mis je
    er hier niets aan.
    komend weekeind is er wel bleus in dordrecht ,daar zullen we nog wel aan jullie denken.
    we denken veel aan jullie ga zo verder gr han marianne xxx
  4. Rien en José:
    10 juli 2012
    Hoi Hetty en Jacq,

Groetjes van de zee, speciaal voor jullie opgehaald dit weekend.
    Het was prachtig weer aan 't strand en J. de PANTA RHEI staat er nog steeds (haha).
    Leuk om de foto's te zien en jullie verhalen te lezen. Zet hem op!
    Groetjes van ons
  5. Henk en ilona:
    10 juli 2012
    ha j en h ....zolang het vogeltje niet van je bord vliegt.....hahahahaha,ik heb je vader een paar x gezien en hij vertrekt as donderdag met sander ,maar dat weet je zeker al.jullie zijn echt KANJERS!!!!!zooooover te lopen,nou veel liefs en enjoy!!! henk en ilona
  6. Tom:
    12 juli 2012
    Alles goed met jullie hier ook behalve weer het weer,zou wel wat beter kunnen is goed weer als je werkt
    Ik zie dat jullie recht naar beneden lopen moet je niet naar Spanje of zoiets???????????? Nou ja je zie maar kijk uit voor de Tour de Fance want die gaan wat sneller