Nog meer afzien

23 juni 2012 - Anost, Frankrijk

Dag 40; 23 juni van Dun la Places naar Lac des Settons 18 km (totaal 808 km)

Na een erbarmelijk ontbijt gaan we eerst naar de bakker en epicerie. Daarna is het een half uur lopen om terug op onze route te komen (keienpad). Na Pont du Montal worden we weer het bos in gestuurd. Het begint gelijk goed, een zeer steile helling omhoog van wel 40 tot 50 meter en dat met onze rugzakken. Hierna  wordt het pad wat begaanbaarder. Boven op de kam van deze heuvel (het zijn namelijk nog geen bergen) splitst het pad zich en nemen we ieder een richting om te zien waar rood/wit is (de aanduiding van ons pad). H heeft het goede pad en roept naar J. Maar het geluid lijkt overal vandaan te komen daar boven en dat brengt J in verwarring.  Na elkaar weer gevonden te hebben lopen we naar de Boswachterij van Breuil en enige uren later bereiken we de waterval van de beek Caillot. Vanaf hier is het 7 km lang slecht pad, modder, steenslag en steile hellingen, om moe van te worden. Ook zijn ze hier flink bezig met het kappen van de bomen wat ons pad ook niet ten goede komt. Uiteindelijk bereiken we Lac des Settons. Dit stuwmeer is aangelegd tussen 1848 en 1858 en is van graniet en cement, is 20 meter hoog en 267 meter lang. Het heeft een omtrek van 16 km en ligt 580 m boven zeeniveau, het diepste punt is 18 m. Het meer wordt gevoed door de Cure. Aan dit meer ligt onze camping voor vannacht. We zetten de tent op, eten een pizza waarna we douchen en gaan slapen. Een vermoeiende dag maar we hebben het weer gehaald! We zijn trots op onszelf.

1. Marco, Renata, Lynn en Ryan Arendse:
    25 juni 2012
    Wat hebben jullie al ver gelopen! petje af hoor. Frankrijk is wel een prachtig gevarieerd land he. Kunnen jullie ondanks het afzien, ook van het veranderende landschap genieten?