Afzien

22 juni 2012 - Anost, Frankrijk

Dag 39; 22 juni van Chastellux sur Cure naar Dun les Place 24 km (totaal 790 km)

Van Paul krijgen we het advies om via de asfaltweg naar Marigny-l'Eglise (7 km) te lopen omdat de GR13 zeer slecht te bewandelen is. Het pad is over dit deel een diepe geul waar je aan weerszijden je voeten moet neerzetten. Niet te doen dus. In Marigny doen we wat boodschappen en drinken een cola waarna we verder gaan. Ons pad voert ons verder langs steile hellingen omhoog, afdalingen langs paden vol grote brokken steen, blubberpaden die geregeld vol staan met plassen water van een meter of 6 lang waardoor we dus door het bos en kreupelhout moeten banjeren. Ook mogen we meerdere beekjes oversteken wat een studie op zich is. In Dun la Place aangekomen (half uur van onze route) eerst vermoeid op het terras van een hotel neergeploft. De bedoeling is om te kamperen maar we hebben het wel gehad voor deze dag dus reserveren we in het hotel. Het eten is gewoon slecht maar wel een vriendelijke bediening.