Een warme wandeldag

30 juni 2012 - Marcigny, Frankrijk

Dag 47; 30 juni van Gueugnon naar Paray le Monial 24 km (totaal 936 km)

Vanmorgen vertrekken we op tijd want het zou een warme dag worden. Om 10.30 uur hebben we de eerste 10 km erop zitten. Na het verlaten van Gueugnon lopen we door een mooi groen gebied naar Rigny sur Arroux. Even pauze met cola op een terras. De eigenaar van het café heeft binnen in een nis wat beeldjes staan van pelgrims. Na het vertrek uit dit dorp begint het erg warm te worden, ook begint ons pad al aardig te stijgen, we zijn blij met elk stukje schaduw. Bij aankomst in Paray le Monial blijkt dit een behoorlijke stad te zijn, een bedevaartsplaats. Bij Tourist Info krijgen we wat slaapadressen voor pelgrims. Beide locaties zitten vol. H gaat terug naar tourist info.en J blijft met een biertje op een terras wachten. Uiteindelijk is er een hotel geboekt en H loopt terug naar J. H drinkt een tonic en wilt daarna de rugzakken naar het hotel brengen. Eerst even uitzoeken waar het hotel ligt, plattegrond erbij en rondkijkend zien we de naam van het hotel op een gevel staan als verwijzing naar de parkeerplaats. Komen we erachter dat we op het terras van het hotel zitten. Nadat we ons geïnstalleerd hebben doen we nog wat boodschappen en gaan op zoek naar een restaurant. Bij een Italiaan eten we een lekkere spaghetti. Hierna lopen we nog een rondje door het stadje en zien dat het een leuk plaatsje is. S'nachts is het noodweer met donder en bliksem. Dat belooft niet veel goeds voor morgen maar ja we zien wel.

1. Mam:
    2 juli 2012
    leuke foto van hetty bij de stacaravan. xxx
  2. Mam:
    2 juli 2012
    jullie zijn kanjers!!!!!!!
  3. Piet, je weet wel:
    4 juli 2012
    Zo je ziet ben ik terug in Middelburg, was deze middag bij Natascha en Hugo + kids voor hun verjaardagen. Sander was er ook, krijgt al de baard in de keel. Verder gaat alles goed hier, druk met shoppen. Laptop gekocht om jullie bij te kunnen houden. Veel sterkte verder en tot even na 12 juli, we zien wel hoe het loopt. Groetjes, Papa.
  4. Co Weezenbeek:
    5 juli 2012
    eeeeila Sjaak en Etty
    Jullie staan mooi in t krantje eej en op BOZinbeeld
    En `t voetbal poeleke was niet veel, volgende keer beter dan maar.
    cootje
  5. Piet en Anny:
    6 juli 2012
    Hallo Jacq en Hetty
    We lazen het nieuws gisteren,in Groot Bergen op Zoom.
    we dachten gelijk, ettie nouw zo weinig vakantie geld dattie te voet mot (grapje) Wij vinden dit geweldig dat jullie dit samen doen!
    we wensen julli dan ook heel veel succes petje af!
    Geniet er van.
    Piet en Anny
  6. Piet en Anny:
    16 juli 2012
    Hoi Jack & hetty
    Wij genieten nu elke dag van jullie verslag,foto,s,natuur,bewondering,spanning wat een doorzetting!
    nogmaals veel succes op de verdere tocht,met deze mentaliteit komen jullie er vast wel waar je wezen moet prachtig toch!
    Met de krabbe groetjes Piet en Anny