Over de 2000 km ....

30 augustus 2012 - Grañón, Spanje

Dag 108; 30 augustus van Navarrete naar Azofra 24 km (totaal 2031 km)

Het is nog donker bij ons vertrek en koud zodat we na 30 meter onze jassen in een portiek hebben aangetrokken want er staat veel wind. In Ventosa, na 6 km ongeveer, nemen we een korte pauze met koffie en thee. Vandaag is het een bewolkte dag met veel wind en een temperatuur rond de 18 graden. Maar voor ons een prima wandeldag. Gisteravond heeft J weer een kou te pakken gekregen, op het terras waar we zaten te eten sloeg het weer om en stak er een koude wind op. Het resultaat: niezen en snuiten + slapen zodra we onze volgende bestemming hebben bereikt.
In Najera hebben we een broodje met omelet gegeten + een glas uitgeperst sinaasappelsap voor de broodnodige vitaminen. Onderweg zien we weer het gezinnetje (vader, moeder en 2 dochters van ongeveer 7 en 9 jaar) lopen (zie foto). We zijn ze de afgelopen week meerdere keren tegengekomen. Ook in de albergues zien we ze regelmatig. Vooral H vindt het erg bijzonder dat ouders (met rugzakken) met hun nog jonge kinderen ook de camino lopen. Volgende week beginnen de scholen weer hier dus we denken dat we ze al snel niet meer tegenkomen. Vroeg in de middag bereiken we Azofra waar we in de Albergue Municipal een slaapplaats vinden. Van José, een medepelgrim uit Maastricht hebben we het ANWB boekje over de Spaanse Camino mogen lenen zodat we alvast wat info hebben. Hopelijk kunnen wij ons boekje in Burgos ophalen. 's Avonds eten we in een plaatselijk restaurant, weer jakken en jagen. We kunnen hier morgenochtend ook ontbijten. Na het eten lopen we nog een klein (spijsverterings) rondje door het kleine dorpje.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Elisabeth:
    31 augustus 2012
    Hi Hetty and Jacq, its so nice to meet you in your pictures! I wish you a great time and may the wind be always at your back.
    Love Elisabeth