WANA in Spanje.....

29 augustus 2012 - Azofra, Spanje

Dag 107; 29 augustus van Viana naar Navarrete 22 km (totaal 2007 km )

Viana, ook weer zo'n plaatsje op een berg. Onze Alberque ligt natuurlijk weer lager dan het centrum dus om boodschappen te doen en te gaan eten is het telkens klimmen en dalen. Prima restaurant trouwens waar ze precies wat meer op de hoogte zijn van onze normen en waarden in de bediening,,, niet jagen dus. Vanochtend hebben we ons zelfgemaakt ontbijt weggewerkt en zijn we weer op weg, naar Logrono, de hoofdstad van de Rioja. Hier hebben we van wat belangrijke plaatsen foto's gemaakt en toen weer snel deze drukke stad ontvlucht. We zijn er bijna doorheen en plots roept H..... WANA !!!!!. J kijkt nogal verwonderd en wordt door H gewezen op een sticker die achter op een Spaanse auto geplakt zit. Verrek zeej J..... Das WANA.... We hebben haar dus op foto vastgelegd voor de eeuwigheid. Voor degene die niet  weten wie WANA is???  In vroegere tijden hadden we in Bergen op Zoom de Oosterschelde met z'n eb en vloed. Nog veul eerder dan die vroegere tijd lag in diezelfde Oosterschelde een dorpke genaamd Reimerswaal, en daar woonde WANA. Zij was een eks die regelmatig op haar bezem boven Bergen op Zoom vloog om zo iedereen ier de stuipen op ut lijf te jaagge. Al mijmerend over de komende vastenavond wij weer al zingend verder tot in Navarrete, alweer een plaatsje op een berg. Het houdt maar niet op. Tot morgen maar weer....

1. Pieter:
    31 augustus 2012
    Kan het niet zo zijn dat iemand gewoon een foto van z'n schoonmoeder achterop die auto had geplakt?
  2. Mam:
    31 augustus 2012
    Maandag verwachten jullie dus in Burgos te zijn, reuze benieuwd of het pakje er is. Heeft toch nog zin gehad de hele operatie want jullie moeten nog zo'n 750 km? Klopt dat een beetje. Jullie zijn echt bezig met de laatste loodjes. Zet em op en hou vol. Liefs van mam
  3. Tom:
    31 augustus 2012
    Heb altijd gedacht Wanna komt niet uit Berrege!!!!!!!!!
  4. Eduard en Tonia Breugelmans:
    31 augustus 2012
    Grappig, Met het zien van Wana wordt gelijk Bergs dialect geschreven. Succes verder