WE ZIJN ER......!!!!!!!

26 september 2012 - Santiago de Compostela, Spanje

Dag 135; 26 september van Lavacolla naar Santiago 10 km (totaal 2622 km)

Zo, we zijn klaar voor de eindspurt. 10 hele kilometers voor de boeg. Pfffff.  Het is droog als we vertrekken maar al snel verandert dat. Maar gelukkig blijft het bij wat gemiezer. Om 10.15 uur lopen we Santiago binnen. Omdat we geen info hebben, deze zat in het pakketje dat er niet was in St. Jean Pied de Port, lopen we eerst maar naar de kathedraal. Om 11.00 uur zitten we er binnen en zien het wierrookvat hangen. Om 12.00 uur begint de mis (waar we niet veel van verstaan) en ja hoor we hebben geluk er wordt gezwaaid met het wierrookvat . Hiervan maken we een videofilmpje.. We gaan proberen om dit op de website te zetten. Na de mis zoeken we het pelgrimsbureau op om onze compostela te halen. Hierna gaan we maar eens op zoek naar een kamer. Bij toeval  komen we het postkantoor tegen waar de moeder van H een kaart naar toe heeft gestuurd, deze dus gelijk even opgehaald (bedankt Mam). Bij het 3e pension waar we informeren hebben ze een kamer voor ons, hier laten we onze rugzakken achter en gaan de stad in naar tourist info om te vragen waar we onze thuisreis kunnen boeken.

Nadat we deze boodschappen hebben gedaan gaan we terug naar de kathedraal om deze te bezichtigen waarna we een kaarsje aansteken voor:

Theeuw Ambachts

Pa en Ma Franken (ouders van J)

Greethje Kuizenga van Leeuwen

Carin Postma

en de ouders van H:

Piet Kuizenga en

Marija Mens

Weer buiten zien we op het plein voor de kathedraal bekende pelgrims. We nemen foto's van elkaar en wisselen wat belevenissen uit. Het is nog steeds een bewolkte dag. We gaan de stad nog wat bekijken voordat we een plekje zoeken waar we kunnen eten.

1. Berry en Linda:
    27 september 2012
    Goed dat jullie er zijn, knap gedaan! Gefeliciteerd!
    groetjes Linda
  2. Pieter:
    Geweldige prestatie!
    Nu teruglopen?
  3. Hugo, Natascha, Luca, Esmee en Kyan:
    Super!!! Gefeliciteerd.

Tot snel, veel liefs van ons.
  4. Sander:
    27 september 2012
    superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!! goed gedaan!!!!!!!!!!!!
  5. Marco, Renata, Lynn en Ryan Arendse:
    27 september 2012
    Super knap van jullie. Van harte gefeliciteerd met het behalen van Santiago. Geniet ervan. Hoe lang blijven jullie er? en hoe gaan jullie terug?
    groetjes Marco, Renata, Lynn en Ryan Arendse
  6. Nicole:
    27 september 2012
    Hartstikke goed joh, erg knap dat jullie het gehaald hebben, zal de verhalen missen!! Geniet ze nog ff en een hele goeie terugreis!!
  7. Marianne en Han:
    27 september 2012
    Ontzettend knap van jullie, alle respect echt heel goed van harte gefeliciteerd. We hebben genoten van jullie verhalen, maar we kijken toch ook uit naar jullie terugkomst. Weer gezellig met z'n viertjes naar de Blues uitjes. Dat hebben wij toch wel gemist. hoor wel wanneer jullie weer in het land zijn groetjes
  8. Erna:
    27 september 2012
    Super goed gedaan! Gefeliciteerd met deze prestatie. Nu lekker uitrusten en genieten van jullie rust!
  9. Tom:
    van harte en tot zo
  10. Anouk Kuizenga:
    GEFELICITEERD !!!!!
    Geniet nog even en tot gauw weer, zal wel afkicken zijn voor jullie...
    Liefs Ben en Anouk
  11. Henk en Korrie:
    27 september 2012
    Van harte gefeliciteerd. Een enorme prestatie!!!! Wat een doorzettingsvermogen, ondanks toch ook tegenslagen.
    Henk en Korrie
  12. Jan en Tineke Pieters:
    27 september 2012
    Helemaal toppie. Het is al met al een prachtig reisverslag geworden. En ondanks tegenslagen zoals spieren, rug, gestolen schoenen en wat al niet meer toch gehaald.
    Gefeliciteerd!!!!!!!!
    We vinden wel dat als je er nog 120 km aan vastknoopt, je eigenlijk net zo goed lopend naar Vlissingen kunt komen i.p.v. met de bus.
    Ik denk niet dat er veel mensen een retourtje Santiago zullen hebben gedaan.
    Misschien een idee voor volgend jaar.

Alle gekheid op een stokkie, geniet nog even daar en goede thuisreis naar Nederland

Jan en Tineke
  13. René de K.:
    27 september 2012
    Geweldige prestatie, petje af!
    Deze ervaring kan niemand jullie nog afnemen, en zal ongetwijfeld een hoogtepunt zijn in jullie verdere leven.
    Veel plezier nog met de terugreis en de thuiskomst.
  14. Ans steensma:
    27 september 2012
    Gefeliciteerd! Vanavond op tv een programma gezien over de laatste kilometers naar Santiago. Ook daar werd het zwaaiende wierrookvat getoond. Heel bijzonder om nu over jullie aankomst te lezen! Goede reis terug en bedankt dat we mee mochten lezen.
    Hartelijke groet, Douwe en Ans
  15. Piet en Anny:
    Hallo j en H,
    Da kleine blokske om van 2622 KM , is nu ten einde en volbracht
    GEWELDIG wat een prestatie PROFICIAT!!!!!
    Nu begrijpen we dat er nog een klein stukske bij komt van 120 Km!?
    Geniet er maar van dat hebben jullie verdiend,en een goede reis terug, vertrekken jullie weer terug naar het ,''KRABBEGAT''wij wensen jullie dan welkom weer thuis.
    Jack dit was een geweldige oefening voor de vastenavond.!
    En BEDANKT voor jullie reisverhalen met al die prachtige foto,s we hebben het allemaal met intressen gevolgd.
    Met de sportieve groetjes
    Piet en Anny Voorbraak
  16. Peter Paul en Tonny:
    Hey Jacq en Hetty,
    proficiat van deze medebrabanders en Santiagolopers met het behalen van jullie eindpunt Santiago!
    Ons persoonlijke hoogtepunt was het uitzicht over Muxia. Ook de mis in de kerk aan de zee in Muxia met het gezang van een onbekende dame was hemels en klonk nergens mooier dan daar. Geniet ervan want Muxia is mooier en veel rustiger dan het toeristische Finisterre. Wij hopen jullie eens te treffen als jullie weer in Nederland zijn. Nog veel plezier in de laatste dagen!
  17. Matthijs Kuizenga:
    28 september 2012
    Mooie prestatie. We zijn super trots op jullie. Hopelijk kunnen jullie nu rustig uitwandelen en genieten van wat jullie bereikt hebben. Tot binnenkort. Groetjes vanuit Bussum
  18. Helmie en Jacqueline:
    29 september 2012
    Hoi Hetty en Jacq.
    VAN HARTE GEFELICITEERD met deze geweldige prestatie!!
    Geniet van jullie laatste dagen voordat `het harde leven´ weer gaat beginnen.
    Groetjes Helmie en Jacqueline
  19. Ellen Viel:
    29 september 2012
    Hallo Hetty en Jacq...Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Wat mogen jullie trots zijn op jullie prestatie en doorzettingsvermogen. Echte kanjers hoor. Respect!
    groetjes Ellen
  20. José:
    30 september 2012
    Hoi Hetty en Jacq,

Van harte gefeliciteerd met deze ongelooflijke prestatie. Ik lees net dat jullie het al gehaald hebben en er nog maar een paar kilometers naar zee achteraan hebben geplakt. Niks anders dan bewondering vanaf deze kant voor deze prestatie. Bedankt voor de leuke verhalen en mooie foto's de afgelopen maanden. Groetjes en een dikke proficiat, José
  21. Irene:
    7 oktober 2012
    Ik lees net dat het jullie het gehaald hebben. Proficiat en respect.
  22. Eduard en Tonia Breugelmans:
    8 oktober 2012
    Gefeliciteerd met deze prestatie, We hebben genoten van jullie verslag. Ook toevallig dat nu een 5 delige serie op TV was ''de weg naar Santiago" konden we gelijk zien wat jullie meegemaakt hebben .Dankjewel dat jullie deze reis met ons wilden delen. Welkom terug in Nederland.