Door de Valleien ......

18 september 2012 - Triacastela, Spanje

Dag 127; 18 september van Cacabelos naar Vega de Valcarce 23 km (totaal 2452 km)

In de duisternis lopen we terug het stadje in om te ontbijten waarna we vertrekken naar Villafranca del Bierzo ook wel "Klein Santiago" genoemd vanwege het grote aantal kerken en pelgrimsherbergen dat hier in de Middeleeuwen stond. De stad werd in de 12e eeuw gesticht, van overheidswege werden de Fransen aangemoedigd zich hier te vestigen vandaar de naam: Stad van de Franken. Na 1,5 uur komen we hier aan. Een indrukwekkende burcht bepaalt het stadsbeeld. Na een korte pauze gaan we verder en lopen langs Pereje, door Trabadelo, La Portela en Ambasmestas. Het grootste deel van deze weg ligt naast de N VI maar omdat de autosnelweg een stuk hoger ligt (waar de meeste auto's gebruik van maken) hebben we weinig hinder van verkeer. We lopen door een prachtig landschap, van de ene vallei naar de volgende terwijl massieve bergen het zicht bepalen. Uiteindelijk bereiken we Vega de Valcarce waar we in auberge Do Brasil overnachten. We krijgen hier een kamer voor onszelf en avondeten (geen pelgrimsmenu!!!!) + ontbijt is bij de prijs inbegrepen.
Nog even terug naar het reisverhaal van twee dagen geleden over Cruz de Ferro.  De stenen die we hebben meegedragen en achtergelaten staan symbool voor de last die het leven je te dragen heeft gegeven.
We hebben van de hoogste berg die we op onze camino hebben beklommen 2 stenen meegenomen en, zodra we thuis zijn, gaan we deze in de duinen bij Valkenisse neerleggen.

1. Mam:
    20 september 2012
    mooie symboliek jullie uitleg over de stenen!!