Wat een stilte....

9 juni 2012 - Saint-Florentin, Frankrijk

Dag 26; 09 juni van Montmort-Lucy naar Baye 11 km (totaal 514 km)

In verband met een logistiek probleem lopen we niet meer dan 11 km vandaag. Het kasteel van Montmort domineert het dorp en de vallei van de Surmelin. De middeleeuwse versterking werd eind 16e eeuw omgebouwd naar een renaissance kasteel omgeven door grachten met torens, ophaalbruggen, duiventillen en een helling voor paarden toont zijn geschiedenis. Na een foto te hebben genomen lopen we over voornamelijk vlakke wegen naar Baye. Hier overnachten we in de " Foyer de Charite" ,een abdij. Na ontvangst krijgen we een uitnodiging voor een stiltegebied (duur 50minuten). Dit in de kapel met 5 magnifieke glas in lood ramen uit de 13e eeuw. J verveelde zich al snel en zat de schakelaars en lampen te bekijken hoe die vroeger werden geïnstalleerd . Na een klein half uur kwam een man binnen die de stoel opeiste waar J op zat. We stonden op en gingen. Wat een stilte was het daar.... Niks voor J. Na het eten maken we een korte wandeling. De lichtreclame in het dorp van Amstel is uit dus zijn we snel terug in de abdij. We maken nog wat reisverhalen in notities. Hopelijk kunnen we ze snel plaatsen want we hebben niet zo vaak wifi.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anouk Kuizenga:
    16 juni 2012
    Lieve H en J, hier eindelijk weer eens een berichtje van ons, we lezen jullie verhalen met veel plezier en de bewondering voor jullie wordt met de dag groter. Heb begrepen dat jullie binnenkort papa en titia al gaan ontmoeten ivm een verkorte route dus dat is mooi. Zet 'm op en jullie horen gauw weer van ons. Liefs Ben en Anouk PS: en nog bedankt voor de sms voor m'n verjaardag, heel attent dat je daar aan hebt gedacht.
  2. Henk en ilona:
    18 juni 2012
    hallo J en H ,wat zijn jullie al ver,echt bewondering voor jullie tweetjes.....en we lezen geregeld jullie berichten ,erg leuk om te lezen,
    nou geniet van al het mooie wat jullie om je heen zien,liefs henk en ilona
  3. Tineke pieters:
    18 juni 2012
    nou alles gelezen,wat maken jullie veel mee! wat goed om iedere ochtend weer gemotiveerd de route op te pakken!, veel bewondering voor jullie!Groeit de relatie ook als je elkaar ieder uur van de dag onder deze omstandigheden meemaakt? groetjes tineke
  4. Jan en Tilly van Eekeren:
    20 juni 2012
    Zie er schitterend uit jullie wandelingtocht
    Hier in de Boutershemstraat en daarbuiten is het weer slecht
    Hebben afgelopen week de Reuzenstoet gehad, was heel erg leuk.
    Geniet van jullie wandeltocht.
    De groeten uit Berrege.
  5. Rallie:
    20 juni 2012
    Hoi J en H, Leuk om jllie verhalen te lezen en foto's te zien. Knap hoor. In de Panta alles z'n gangetje.... Veel succes verder, we blijven jullie volgen en zullen een flesje Grolsch en glaasje wijn koud zetten!!