Stevig servies

29 juli 2012 - Moissac, Frankrijk

Dag 76: 29 juli van Les Pradelles naar Trigodina 19 km (totaal 1497 km)

De strakke blauwe lucht belooft weer een warme dag en dat is ook zo. Na het ontbijt weeeeer klimmen en dalen richting Cahors dat we na 7 km bereiken. Ook over deze stad valt veel te vertellen uit de Romeinse tijd maar dat zullen we nu eens achterwege laten. Het enige indrukwekkende wat op onze route ligt is de Pont Valentré, een vestingbrug met 3 torens erop over de rivier de Lot waar ze indertijd 42 jaar aan hebben gewerkt. Deze brug ligt aan de rand van Cahors. Na deze brug krijgen we direct een steil pad te beklimmen dat tegen een rotswand is uitgehakt. Na zo'n 5 minuten klimmen staan we toch weer ruim 61 meter boven de Lot. Hier rusten we even en toen weer verder de berg op. Via Labastide-Marnhac en langs de eerste zonnebloemvelden bereiken we onze Gite de Fermé voor deze dag. Een aardige omgebouwde koeienstal. We zijn met 6 gasten en gaan buiten eten in de avondzon. Na enige tijd van eten en drinken en praten zakt de zon weg. We ruimen de tafel af en lopen achter elkaar richting keuken. J hoort vanuit de keuken achter zich een behoorlijk kabaal. Hij gaat terug naar buiten en ziet H op de grond liggen met bestek en een stapel keramische borden in het gras. Ze is met haar Crocs uitgegleden van een kleine helling van zo'n 40 cm hoog en op haar stuitje terecht gekomen. Het arme schaap had hierdoor veel pijn en strompelde kreperend op haar knieen naar boven richting bed om hier niet meer uit te komen voor deze dag. Het servies bleek van een stevige kwaliteit te zijn want er was niets gebroken.