Sangriaaaaaa Hmmmmm

27 augustus 2012 - Los Arcos, Spanje

Dag 105; 27 augustus van Estella naar Los Arcos 22 km (totaal 1966 km)

Vandaag hebben we de wekker om 05.15 uur laten aflopen want vanaf 05.45 uur kunnen we ontbijten. In de ochtendschemer doen we onze schoenen aan en weer op pad. Het is koud, dus regenjas aan, niet voor lang want na een kwartier kan deze alweer uit en terug in de rugzakken. Toen blijkt dat de camelbag (waterzak) van H weer lekt. Alles uit de rugzak gehaald om af te drogen. Camelbag na controle toch maar in een plastic zak gedaan en alles weer terug in de rugzak. Kost toch gauw een kwartier. Het afsluitrubber is waarschijnlijk de oorzaak. We zullen er maar het beste van hopen. De straatlantaarns branden nog. De meeste pelgrims zijn op dit tijdstip al onderweg om de warmte in de middag te ontwijken en om een goede volgende slaapplaats te bemachtigen. We komen langs Monasterio de Irache, een oud klooster waarnaast een Bodega (wijnfabriekje) is gevestigd. Voor de pelgrim is er regelmatig een waterkraan te vinden maar hier bevindt zich naast de waterkraan ook een tap voor de wijn. Dus J heeft sebiet z'n water verruild voor de wijn (grapje!!!). Het landschap is vandaag wisselend maar ook formidabel. We zien regelmatig in de verte zeer hoge steile rotsformaties terwijl ons pad zich kronkelt over bergen en glooiende heuvels met pas gemaaide gouden korenvelden. In Azqueta houden we een tussenstop om wat te eten en drinken. Hiervandaan een steile klim over een berg naar 675 mtr. Om zo door te gaan tot Los Arcos. Ondertussen is het erg warm geworden en H heeft er meer last van dan J maar ja hij heeft waarschijnlijk Mediterraan bloed door z'n aderen lopen. Om 13.15 uur arriveren we in Los Arcos waar we en een goede Auberge vinden genaamd "Casa de la Abuela", er zijn geen 2- persoonskamers meer maar een kamer met 3 stapelbedden is goed te doen. Voor 14.00 uur hebben we allebei gedoucht en daarna ons brood gegeten en toen naar buiten. Na 20 meter zien we een leuk pleintje met diverse terrasjes. Hier ploffen we neer en bestellen een cerveza voor J en een sangria voor H. De sangria zit vol met appel, sinaasappel, citroen en ijs. Heerlijk. Als onze drankjes op zijn bestellen we een karaf  voor z'n tweeën. H heeft haar drankje gevonden. Voor vanavond is door onze hospitalero van Casa de la Abuela een restaurant geadviseerd waar ze een pelgrimsmenu hebben voor € 11,- dus dat gaan we uitproberen. Morgen naar Viana.