Zonder rugzak

3 juni 2012 - Lalobbe, Frankrijk

Dag 20; 03 juni Van Lalobbe naar Avancon 28 km (totaal 411 km)

Na het ontbijt weer op pad maar nu in de regen. Eigenlijk de eerste echte regen sinds ons vertrek op 15 mei. We hebben goede regenkleding dus we lopen ongestoord verder op weg naar Wasigny, een mooi oud dorpje met Middeleeuwse charme. Midden in het dorp staat nog een oude Halle uit de 15e eeuw volledig intact en geheel gebouwd uit hout, ook de verbindingen. Er zit dus geen schroef of spijker in. Bij de bakker wat lekkers gehaald en toen weer verder via Justine-Herbigny naar Hautville. Het landschap is mooi maar verandert nauwelijks. Na Hautville is het nog 8 km tot Chateau-Porcien. Daar hebben we wat vitamines toegediend gekregen in de vorm van wat appels voor de laatste 6,5 km tot aan Avancon. Hier worden we opgehaald door onze gastheer. Bij terugkomst in het dorp eerst lekker douchen en daarna nog skypen met moeder en zoon van H. Het café heeft een goede verbinding dus dit ging nu eens goed. Onze gastvrouw heeft intussen paëlla gemaakt die we met z"n allen verorberen en een heerlijke fles wijn erbij.

1. Elvira Janse:
    8 juni 2012
    We kijken met bewondering naar jullie afgelegde
    reisroute! Lieve groeten van ons.
  2. Titia Pieters,:
    9 juni 2012
    9 juni 2012
    Lezen het verhaal zonder rugzak maar begrijpen niet helemaal iets van de route.Jullie waren al in Reims en nu gaat het verhaal vanuit Lalobbe. Volgens mij ligt dat noordelijker dan Reims.Het verhaal is geschreven vanuit Montmort-Lucy, dat zoeken we straks op en misschien verklaart dat veel.
    Liefs en groetjes van ons, Papa.