Loeiende koeien

2 juni 2012 - Lalobbe, Frankrijk

Dag 19; 2 juni Van Aubigney-les-Pothees naar Lalobbe 19 km (totaal 383 km)

Vriendelijk uitgezwaaid na een uitgebreid Frans ontbijt wij weer op pad. De heuvels steil af..de bergen weer steil op. Pffff en dat in de felle zon. Een aantal keren hebben we gemerkt dat als we langs weiden met koeien lopen, deze dieren een stukje met ons meelopen. Als ze dan niet verder kunnen (einde van de wei) staan ze ons na te loeien. J voelt zich geroepen om dirigent te zijn van dit koeienkoor (zie foto). Zo gaat onze route verder richting Signy-l'Abbaye, een klein leuk plaatsje waar nog enkele bronnen zijn. Hier hebben we op een terras onze weblog wat bijgewerkt en toen weer verder. We ontmoeten Brecht, een student uit Leuven, met wie we een stuk samenlopen. Hij loopt alleen en vindt het prettig om even wat aanspraak te hebben. Hij is onderweg naar de Frans Atlantische kust. Aangekomen in Lalobbe nemen we afscheid van Brecht en gaan we op zoek naar ons overnachtingsadres. Dit wordt beheerd door een Nederlands echtpaar. Ook hier hebben we een hele woning tot onze beschikking, een oud Frans huisje (wel erg vochtig). S'avonds nog gaan eten in een klein restaurant waar wifi is dus het weblog bijgewerkt en skypen met dochter van H. We besluiten om 2 overnachtingen te boeken. We maken een afspraak met het echtpaar om de volgende dag opgehaald te worden op ons eindpunt van die dag, Avacon, om een dag later daar weer naar toe gebracht te worden. Zo kunnen we eens een dag lopen zonder onze ballast.

1. Mam:
    6 juni 2012
    Wat een leuke ervaringen en wat schrijven jullie leuk. Ik ga even een mailtje sturen, dan kijk je maar als je in de gelegenheid bent op de g-mail.
    Dag hoor Mam/Marija
  2. Sjaak wiegmans:
    7 juni 2012
    gr van uit vlissingen,leuke verhalen,volg jullie op de voet.
    ik drink een biertje op jullie,in de panta rhei.
    gr sjaak.