Legumes a vendre

14 juni 2012 - Chastellux-sur-Cure, Frankrijk

Dag 31; 14 juni van Troyes naar Bouilly 19 km (totaal 626 km)

Vanmorgen een zeer trage start omdat we eerst langs Touist Info willen en deze pas om 10.30 uur open gaat maar uiteindelijk in de volle zon, via een mooi pad, Troyes verlaten. Het vinden van de route is lastig omdat we alleen een geschreven route hebben en geen plattegrond (kaart). Dit komt omdat dit deel van de route nog niet af is, er wordt nog aan gewerkt. Het eerste dorp waar we doorheen komen is eigenlijk een bijzonder lange weg. Opeens ziet H een bord met daarop: legumes a vendre. Ze denkt misschien zijn hier wel wat appels te koop dus de tuin in. De eigenaar komt naar ons toe maar heeft alleen aardappels te koop. Hierop begint hij te praten over salat en loopt weg na een mes te hebben gepakt. Komt hij terug met 3 kroppen sla en peterselie en zegt: goed wassen er kunnen slakken inzitten. (De kennis van de Franse taal gaat bij H met sprongen vooruit). Tsja erg aardig maar we hebben niets bij ons om een maaltijd te bereiden. We bedanken hem vriendelijk, de groente doen we in een plastic zak en binden deze aan de rugzak van H. Buiten dit dorp komen we een schoolklas tegen van ongeveer 8 jarigen. We vragen aan de begeleiders of we op de goede weg lopen. Ze bevestigen dit en vragen aan ons of we pelgrims zijn op weg naar Santiago. Vervolgens roepen ze de kinderen naar ons toe en vertellen aan hen waar we mee bezig zijn. Het is een leuke ontmoeting. We worden door de hele klas uitgezwaaid. We vervolgen onze weg tussen de velden door en bereiken uiteindelijk de chambre d'hote waar we hebben gereserveerd. De sla heeft H aan de vrouw des huizes gegeven. De volgende 4 overnachtingen reserveren we gelijk want dat loopt toch wel prettig, te weten waar je kan slapen aan het einde van de wandeldag. De gite waar we nu slapen is bijzonder sfeervol. J maakt nog wat foto's van de slaapkamer. Hierna lopen we het dorp in waar we bij het plaatselijke café op het terras wat drinken en ontdekken dat we wifi hebben. Dus kunnen we ons weblog weer wat bijwerken. We eten een pizza bij de pizzeria die hier ook is en gaan slapen.