Inhaalslag van J

8 augustus 2012 - Eauze, Frankrijk

Dag 82 t/m dag 86: 4 t/m 8 augustus van Moissac naar Montreal du Gers 104 km (totaal 1601 km)

H mag nog steeds niet lopen en J wordt gek van het stilzitten. De route moet verder gelopen worden anders komen we veel te laat terug thuis, pas tegen november. Dus de enige optie is dat J verder loopt. H wilt natuurlijk ook het einddoel halen. Papi Piet voelt dit ook zo en volgt ons nog 2 campings verder tot Condom. In etappes loopt J van Moissac naar Auvillar - Miradoux - Marselan - Condom en Montreal du Gers. Papi Piet vervoerde J van of naar de eindplaats van de vorige dag zodat de route toch gelopen kan worden. Geweldige man. Sander loopt ook nog 3 dagen mee. Net voorbij Moissac wordt de Tarn breed omdat daar de Garonne erbij komt. Vanaf een orientatietafel op grote hoogte in Boudou is deze omgeving prachtig te aanschouwen. Verder door naar Auvillar, een pittoresk plaatsje op een heuvel. De volgende dag vanaf hier verder een streek in, genaamd De Gers, waar veel zonnebloemen, meloenen en knoflook worden geteeld. Leuke dorpjes gepasseerd, het landschap is diep glooiend en met naderende onweersbuien snel door naar de camping in Miradoux waar H en Papi Piet op ons wachten. De volgende dag loopt J alleen, zonder pauze (en zonder rugzak) 16 km. In Lectoure wat gegeten en verder tot eindpunt Marsolan. Morgen loopt Sander weer mee naar Condom (waar de caravan nu staat). Bij het binnenlopen van deze stad zijn, vanaf een heuvel, de indrukwekkende hoge bergen van de Pyreneeën al te zien. Vandaag, (8 augustus) ligt een fraaie Romaanse brug, met 5 ongelijke bogen uit 1254, op onze camino. In deze streek zien we ook weer behoorlijk veel druivenranken, allemaal voor de Armagnac. Papi Piet en H gaan deze dag naar La Poste in Montreal du Gers in de hoop dat de oude schoenen van J, die zijn opgestuurd vanuit Nederland, gearriveerd zijn. Bij aankomst in het postkantoor moeten ze even wachten. Een dame die ook staat te wachten, vraagt of ze eerst mag. Dat mag. Er stopt een busje en een man brengt een pakje naar binnen. Papi Piet zegt voor de grap: kijk daar zijn de schoenen. Als ze aan de beurt zijn en om een pakket Poste Restante vragen, kijkt de dame achter de balie verrast op en geeft het pakket dat net is binnen gebracht. Wat een geluk, als ze de dame niet voor hadden laten gaan, waren ze het pakket net misgelopen waarschijnlijk. Opgelucht en blij gaan ze terug naar de caravan.

Na deze 5 dagen hopen we samen verder te kunnen gaan.