2e keer Namen

24 mei 2012 - Vierves Sur Viroin, België

Dag 10; 24 mei Van Ramilies naar Namen 24 km (totaal 201 km)

De pastoor moet om 07.30 uur weg, wij dus ook maar we krijgen wel eerst een ontbijt van hem. Eerst hebben we de buskilometers van de vorige dag ingehaald in de vorm van 3 km richting Ramilies en weer terug naar Eghezee. Deze route loopt over de Ravel 2, een oude Romeinse steenweg die loopt vanaf Hoegaarden tot voorbij Namen. Later is deze weg een spoorlijn geworden. Nu is het dus een wandelpad en de authentieke stationsgebouwen staan er nog. In Namen aangekomen (voor de 2e keer) hebben we eerst een stempel gehaald in ons credencial en daarna een terrasje opgezocht. Op onze route naar de Auberge de Jeunesse (Jeugdherberg) aan de Maas hebben we diverse gouden jacobsschelpen gezien en natuurlijk gefotografeerd. (Het lukt nog steeds niet om foto's op de weblog te zetten). Het is druk in de Jeugdherberg, er logeert ook een schoolklas maar in onze kamer slapen we met z'n tweeën. We kunnen hier een warme maaltijd krijgen dus we hoeven geen restaurant op te zoeken, gelukkig. Het is een warme en vermoeiende dag geweest.

1. Henk en Korrie:
    31 mei 2012
    Hallo Jack en Hetty

Tussen 2 vakanties in nu toch even reageren. We genieten van jullie verslagen, de dingen die jullie onderweg meemaken. Geniet veel en succes.groetjes, Henk en Korrie
  2. Tom:
    31 mei 2012
    ik zie dat dit een verslag is van 24 mei nu 31 mei toch weer een kleine 150km verder????
    Jacq het gras is genaaid ziet er weer goeg uit en ook goed nieuws de buurman heeft een blokhut geplaast kan niemand meer achter komen
    ik wens jullie veel loop genot en tot de volgende keer en vooral doorgaan
  3. Ernst en Inigo:
    2 juni 2012
    Zo....Jacq en Hetty jullie zijn al een aardig eindje onderweg.Hartstikke goed zeg.Leuk om jullie zo te volgen.Veel loop en klauwter plezier tot de volgende keer.
  4. Leonluijks:
    25 juni 2012
    Hoi Jack en Hetty,
    Fantastich wat jullie doen.
    Leuk om de foto's en de verhalen te zien.
    Volhouden he!!
    Groet leon luijks(Jullie edelsmid uit bopzoom)
  5. Marianne en Han:
    27 juni 2012
    hallo h & j.
    weer een berichtje uit goes. jullie hebben alweer een aardig stukje gelopen.de verhalen die jullie schrijven vinden we echt fantastisch.alleen daarom kijken wij al uit naar jullie nieuws.
    m en ik zijn gewoon aan het werk dat is ook niet altijd alles hoor.
    ik zal er ook niet veel over vertellen hoor.
    ik zou zo nu en dan wel een dagje met je willen ruilen.
    loop ze de komende dagen succes han & marianne