De Morvan

25 juni 2012 - Glux-en-Glenne, Frankrijk

Dag 42; 25 juni van Anost naar Glux en Glenne 25 km (totaal 853)

Na de vermoeienissen van de laatste dagen hebben we vandaag gekozen voor een alternatieve route, over het asfalt. Bij ons vertrek vanmorgen is het aan het motregenen, nog een reden om blij te zijn met onze keuze want de paden die we de afgelopen dagen hebben gehad zijn in de regen nog veel erger. Het is een moeizame start voor H, ze voelt haar beenspieren wat tegensputteren. Het asfalt loopt prettig en een zeer fijne bijkomstigheid, we kunnen eindelijk ook eens genieten van de omgeving die hier werkelijk schitterend is. Op voornoemde paden kan je gewoon niet anders dan kijken waar je je voeten zet anders gaat het echt mis. Nu hoeft dat dus niet, een hele verademing. Ondanks de regen genieten we volop van wat de natuur laat zien. Le Haut-Folin is de hoogste top van de Morvan, 901 m hoog, hier lopen we langs. Geologisch is het een granietbult omringd door vulkanische rotsen en sedimentgesteente, oost-west 10 km lang en 5 km breed. In Glux en Glenne hebben we een gite gevonden bij een Nederlands gezin. Deze gite ligt op een hoogte van  ruim 700 meter. Op dit moment ziet J de wolken zakken zodat deze gite zich straks tussen de nevelen bevindt. Morgen gaat onze route over de Mount  Beuvray, een berg van 813 meter hoog.

1. Mam:
    26 juni 2012
    wat hebben jullie het soms zwaar, heel verstandig die andere weg te kiezen want je wilt ook van de omgeving genieten, toch? h. ik ga vandaag een mail te versturen, gaat moeizaam met 1 hand gisteren was ik al een heel eind, is ineens de hele tekst weg, balen dus. tot mails. liefs weer van mij
  2. Henk en ilona:
    28 juni 2012
    hallo h en j ,ik lees jullie verslag en wat zijn jullie al ver!!!!en wat een onderneming zeg!!!als ik zo kijk da zitten jullie ongeveer nu middenin frankrijk,echt ver hoor!!diep respect!! liefs henk en ilona